مقالات
 
آخرین اطلاعات و مقالات مربوط به ریاضی- نمونه سؤالات و پاسخ آنان
ریاضی - دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
 
 
برچسب:, :: ::  نويسنده : سینا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
درسهایی از سنت فیثاغورسی در علم درسهایی از سنت فیثاغورسی در علم
 
  درسهایی از سنت فیثاغورسی در علم
 
    امروزه نقش و کاربرد ریاضیات در توضیح و تبیین هایی که علم برای پدیدارهای طبیعی ارایه می کند بر کسی پوشیده نیست. اما بشر از چه موقع کارایی این نوع تبیین ها را دریافت و آموخت که نظم طبیعت را در جامه معادلات ریاضی ببیند و بیان کند؟
 
 
 
ریاضیات مختص فیزیک چیست؟
 
  ریاضیات مختص فیزیک چیست؟
 
    همانطور که میدانیم ریاضیات و فیزیک رابطه تنگاتنگی با هم دارند ، برای اینکه مقوله ریاضیات برای انسان ، از شمارش موجودات هستی شروع شده و سیستم شمارش اعداد به تعداد انگشتان دو دست بوده است ( یعنی مبنای دهدهی ) ، در واقع راهبرد انسان در ریاضیات مقایسه تعداد اشیا با تعداد انگشتان دو دست است یعنی یک حرفه دستی که امروزه مکانیزه و ماشینی شده است .
 
 
 
تاریخچه مختصر ریاضیات
 
  تاریخچه مختصر ریاضیات
 
    انسان اولیه نسبت به اعداد بیگانه بود و شمارش اشیاء اطراف خود را به حسب غریزه یعنی همانطور که مثلاً مرغ خانگی تعداد جوجه هایش را می داند انجام می داد اما به زودی مجبور شد وسیله شمارش دقیق تری بوجود آورد لذا به کمک انگشتان دست دستگاه شماری پدید آورد که مبنای آن ۶۰ بود. این دستگاه شمار که بسیار پیچیده می باشد قدیمی ترین دستگاه شماری است که آثاری از آن در کهن ترین مدارک موجود یعنی نوشته های سومری مشاهده می شود.
 
 
 
فلسفه ریاضی
 
  فلسفه ریاضی
 
    فلسفه معمولا بعنوان یک فعالیت و نیز بعنوان موضوعی ذهنی تعریف می‌شود.
 
 
 
ریاضیات و سایر علوم ریاضیات و سایر علوم
 
  ریاضیات و سایر علوم
 
    فیزیک علمی است که قوانین حاکم بر جهان طبیعت را بصورت مدون بیان می کند.
 
 
 
تکامل ریاضیات کاربردی و سنت نظری
 
  تکامل ریاضیات کاربردی و سنت نظری
 
    از زمانی که در یونان باستان، عنصر « استدلال » وارد ریاضیات شد، سنت ساختمان نظری – استدلالی دانش ریاضی به وجود آمد؛ سنتی که در تمام تاریخ بعدی ریاضیات دنبال شده است.
 
 
 
قدرت اعداد
 
  قدرت اعداد
 
    سال ها پیش در یکی از کلاس های ریاضیات مدارس آلمان، آموزگار برای اینکه مدتی بچه ها را سرگرم کند و به کارش برسد؛ از آنها خواست تا مجموع اعداد از یک تا صد را حساب کنند.
 
 
 
تاریخچه ی ریاضی در قرن ۱۷
 
  تاریخچه ی ریاضی در قرن ۱۷
 
    این قرن یکی از مهمترین قرنها در تاریخ ریاضیات است زیرا اساساْ دامنه تحقیقات گسترده در ریاضی، در همین قرن بر بشر گشوده شد، شاید به دلیل آزادیهای فکری بیشتر، پیشرفتهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و در نتیجه رفاه بیشتر زندگی-به ویژه در مقابل سرما و تاریکی شمال اروپا.
 
 
 
ساختن یک جعبه
 
  ساختن یک جعبه
 
    اِما، که به تازگی در یک کارخانه جعبه سازی استخدام شده است، وظیفه ساخت جعبه‌های جواهری به شکل مکعب را بر عهده دارد.
 
 
 
اعداد کاتالان
 
  اعداد کاتالان
 
    در این مقاله ،اعداد کاتالان را معرفی کرده و چند مساله که جواب آن ها منجر به این اعداد می شوند را مورد بررسی قرار می دهیم...
 
 
 
تابع تابع
 
  تابع
 
    مفهوم تابع یا پردازه، در سراسر ریاضیات نوین و دیگر دانش‌ها و در همهٔ سطوح از ارزش بسزایی برخوردار است. این مفهوم در ابتدا در حساب دیفرانسیل و انتگرال که بیش‌تر به مطالعه توابع حقیقی و بررسی حد و مشتق و انتگرال آنها می‌پردازد شکوفا شد.
 
 
 
کاربرد ریاضی در زندگی
 
  کاربرد ریاضی در زندگی
 
    بسیار پیش می آید که دانش آموزان پس از تدریس یک درس ، از ما می پرسند که این درس که امروز خواندیم ،به چه درد ما می خورد؟و کجامی توانیم ازآن استفاده کنیم ؟
 
 
 
تاریخچه مسابقات بین المللی المپیاد ریاضی
 
  تاریخچه مسابقات بین المللی المپیاد ریاضی
 
    سابقه تاریخی مسابقات ریاضی به زمانی باز می گردد که مسابقات ریاضی دانش آموزی در کشور مجارستان آغاز شد و پس از آن رفته رفته، کشورهای دیگر به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان به فراگیری ریاضیات به برگزاری مسابقات ریاضی دست زدند تا این که در سال ۱۹۵۹ میلادی کشور رومانی به ابتکار برگزاری اولین المپیاد بین المللی ریاضی دست زد.
 
 
 
کمک به کودک خود در آموختن ریاضیات
 
  کمک به کودک خود در آموختن ریاضیات
 
    بسیاری از اولیا برای کمک به کودک خود در آموختن ریاضیات ، سعی میکنند به روشهای گوناگون متوصل شوند تا مفاهیم پیچیده ی ریاضی را به او بیاموزند . برای اینکه کودک بهترین کمک را دریافت کند ، باید هدف را ایجاد اشتیاق هرچه بیشتر در نظر گرفت و سعی کرد تا آنجا که ممکن است فشار را کاهش داد .
 
 
 
شکار اعداد اول
 
  شکار اعداد اول
 
    سال پیش از این G. H. Hardy‌ نظریه اعداددان بزرگ در دفاعیه یک ریاضیدان نوشت: «ریاضیات واقعی ریاضیدانان واقعی، ریاضیات فرما، اویلر، گاوس و ریمان تقریبا به طور کامل بی‌فایده است. توجیه زندگی هیچ ریاضیدان حرفه‌ای اصیل بر مبنای سودمندی کارش ممکن نیست».
 
 
 
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))

نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ریاضی - دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolriyazi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1