آخرین اطلاعات و مقالات مربوط به ریاضی- نمونه سؤالات و پاسخ آنان
ریاضی - دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
 
 
برچسب:, :: ::  نويسنده : سینا

 

 
 
 



بازی های ریاضی و خلاقیتی
تاثیر و کارکرد بازی تا حدی است که امروزه در حساس ترین امور مربوط به کودکان و نوجوانان، نظیر درمان و آموزش مورد استفاده جدی قرار می گیرد. بازی ها انواع مختلفی دارند یکی از این انواع، بازی های فکری و خلاقیتی است که نقش به سزایی در تقویت فکرورزی و افزایش دقت و خلاقیت داشته و انجام اقسام این بازی ها نیز در فرهنگ ما قدمت زیادی دارد، بسیاری از بازی های ساده قدیمی که ما را به دوران کودکیمان پیوند می دهد مانند دوز، نقطه و خط، هپ، یک قل دو قل، هفت سنگ و ... که شاید هریک از ما حداقل یک بار آنها را تجربه کرده ایم، در رشد و شکل گیری قدرت تفکر و دقت و خلاقیت تاثیرات زیادی داشته، اما هم اکنون باشتاب اجتناب ناپذیر تکنولوژی استفاده از این بازی های سنتی جذابیت لازم را برای مخاطب و نسل امروز نداشته، بنابراین لزوم بازی هایی که به رشد ابعاد فکری و مهارت های اجتماعی و رفتاری افراد کمک نماید و جایگزین برخی از بازی های مخرب رایانه ای گردد؛ از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.
 
 

ویژگی و و جه تمایز
* متناسب بودن با رده های سنی مختلف
* اشاره غیرمستقیم به مفاهیم ریاضی
* دارا بودن استراتژی برد
* گروهی بودن و جذاب و مهیج
* بالا بودن جلو های بصری و طراحی جذاب
علاوه برآن، بازی ها کارکردهای فراوانی در پرورش خلاقیت و رشد ذهنی دانش آموزان داشته و رشد فکری، رشد عاطفی، رشد اجتماعی و افزایش دقت و تمرکز را درپی دارد.

 


برچسب:, :: ::  نويسنده : سینا
(بدون استفاده از ماشین حساب)
پس از یاد گرفتن این شیوه قادر خواهید بود تمام اعداد را چه بزرگ و چه کوچک، چه تک رقمی و چه چند رقمی به راحتی در یکدیگر ضرب کرده و پاسخ آنها را به راحتی و بدون استفاده از ماشین حساب پیدا کنید. برای اینکار از رسم خطوط استفاده می کنیم .
این روش را با زدن مثالی پی می گیریم :


ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ریاضی - دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolriyazi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 193
بازدید کل : 45655
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1